Vad spännande att höra ljudfilerna igen. Tycker att jag hör samma som Matte. Vilken taxikille menas? Är det AD? AA vet vi ju sen tidigare. Karlkvist? Vem är det? Klantigt ändå att nämna personer vid namn om dom är med i konspirationen. Vad hör ni andra?
top of page
bottom of page
Lyssnade en andra gång med dator & lurar(första gången med mobil) och tycker att jag hör AA:s efternamn tydligare den här gången. Fortfarande ingen som vet vem Karlkvist kan vara? Är det AD som menas med taxikillen? Har för mig att det enda klipp jag har hört från LAC-banden med någon taxikille är med AD. Kan ju finnas andra som ringt på LAC-banden som finns på dom 3 1/2 timme band som inte Matte fick ta del av. Skulle vara intressant att veta vad som sägs där...
Tycker mig klart höra "Afsan" m.m. Ja, om "Karlkvist" stämmer, någon som har en aning om vem det kan vara?
Rent spontant (tänker högt här nu) För det är det som dök upp här eftersom man säger: Taxikillen ringer om Avsan. Kan det vara så att Anders ringde Polisen? Får inte gehör från Hellin som svarade, han lägger på. Centralen från Järfälla får ringa polisen igen och begära att någon kör ut. Ringer sedan 90 000 och får ut en ambulans.
Du spelar upp samma del 7 gånger med olika justeringar. Det är bra! Vid 08:20 & 08:26 hörs namnet bäst, dvs väldigt dåligt ändå. Det brus som ligger över de 2 varianterna dvs nr 3 och 4 av (7 st uppspelade klipp) är det alltså minst brus på för mig.
Personligen har jag svårt att höra namnet A, men kan skönja det med lite fantasi.